Meer verdienen met je merk

Meer verdienen met je merk

Nieuwe verdienmodellen kunnen enorme kans bieden voor je merk. Dus kijk verder dan het gangbare lineaire model van de verkoop per eenheid product of tijd.

Lees meer
Blended learning

Blended learning

Bij blended learning gaat om optimaliseren van de mediaspecifieke mogelijkheden van fysiek en online, van gelijktijdig en asynchroon, en van gezamenlijk, in groepjes en individueel.

Lees meer
Wat is jouw merk?

Wat is jouw merk?

Wees je bewust van de vele definities die er van veel merkbegrippen zijn; dus van de verschillende perspectieven op de merk-werkelijkheid.

Lees meer
Van lineair naar circulair

Van lineair naar circulair

De economie verandert de komende jaren van lineair naar circulair. Dus de toekomst van Nederlandse ondernemers ligt in het circulair denken en handelen.

Lees meer
Merkbeloften met toekomst

Merkbeloften met toekomst

Goede merkbeloften voldoen aan de TAARCOBAAR-criteria: Taal, Authenticiteit, Actiegerichtheid, Rijm, Correctheid, Onderscheid, Bondigheid, Archetype, Ambiguïteit en Ritme.

Lees meer
Leren in stappen

Leren in stappen

Als je goed wilt leren, moet je vier vier fasen (onder)scheiden: Doen, Waarnemen, Nadenken en Toepassen; met als acroniem: DoeWaNaToe.

Lees meer
Jezelf als merk

Jezelf als merk

Jezelf als merk is bedoeld als een magische beleving voor anderen en dus veel meer dan jij als persoon.

Lees meer
Meten is weten

Meten is weten

Ons brein laat ons alleen de dingen ‘zien’, die in ons straatje passen. Kortom, alleen door te meten kun je zien of je het doorhebt!

Lees meer
Alles is voor Bassie

Alles is voor Bassie

Zorg dat je ‘nummer één’ in de markt bent: hoe meer een merk wordt gezien, hoe beter het verkoopt en omgekeerd.

Lees meer
Samen kom je verder

Samen kom je verder

Omdat mensen 99% van de ontvangen informatie onbewust verwerken, is een hecht managementteam een noodzakelijke voorwaarde voor gezonde merkbeslissingen.

Lees meer
Nieuw product met welke naam

Nieuw product met welke naam

Als je een nieuw product op de markt brengt, doe je dit onder een bestaande (sterke) merknaam of je bedenkt een nieuwe naam. Past kleding bijvoorbeeld onder de merknaam Coca Cola?

Lees meer
Wat is jouw merkstrategie?

Wat is jouw merkstrategie?

Deze blog focust op de belangrijkste merkstrategieën qua markt, marktpositie, groei, investering, naam, segmentatie, assortiment, extensie, distributie en prijs.

Lees meer
Het beste … nu nog beter?

Het beste … nu nog beter?

De smaakverandering door Coca Cola in 1986 blijft het ultieme voorbeeld dat marktonderzoek onder consumenten maar beperkt zin heeft. En … dat het erkennen van fouten goed kan uitpakken!

Lees meer