Wim Jurg (1957) geniet zijn opleiding (doctoraal econometrie en kandidaats psychologie) aan de Rijks Universiteit Groningen (1975-1982). Vervolgens werkt hij bij diverse organisaties in marketingfuncties. In combinatie met functie docent marketing bij de Open Universiteit, wordt hij in 1990 zelfstandig ondernemer; eerst in de vorm van Jurg & Jurg samen met zijn broer, daarna als The Constellation Company, waarbij hij zich richt op toepassing van systeemopstellingen op merkvraagstukken, genaamd merkopstellingen. Op deze methode promoveert hij in 2010 bij de Radboud Universiteit Nijmegen. In 2016 stopt Wim met zijn activiteiten bij de Open Universiteit en start hij fulltime met Wim Jurg Merkontwikkeling om bij te dragen aan een duurzame groei van Nederlandse MKB-merken door systematisch de bewuste en onbewuste kennis van ambitieuze managementteams goed op elkaar af te stemmen. Meer informatie over Wim is te vinden in zijn CV en in zijn eigen beschrijving van zijn eigen persoonlijke ontwikkeling.

boek_jurgJurg (2010) Unravelling branding system

If “brands are built on the strengths of their individual elements and their feedback loops” as Wim Jurg claims, then the power of branding options can be truly unravelled by looking at how they interact. Adapted from the welldocumented process of systems constellations widely used to examine the complex and built-in patterns involved in families and organisations, this PhDthesis demonstrates that branding constellations are useful to dissect these feedback loops and to reveal emergent elements that clarify these loops.

Jurg (2010) gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

jurg-et-al-2013-embracing-the-elephantJurg (2013) Embracing the elephant

Mintzberg, Ahlstrand, & Lampel (1998) start their book Strategy Safari – The complete guide through the wilds of strategic management with the story of “The Blind Men and the Elephant.”. Its moral still fits the strategy disputes of today within the context of both science and business: all disputants have their own perceptions, but not one sees the whole elephant.

Jurg (2013) gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

augusteijn-2011-radicaal-nieuwe-trendwatch-methode-illustratie-tijdgeesten

Augusteijn (2011) Radicaal nieuwe trendwatch methode

Mensen zijn geïntrigeerd door veranderingen. En zeker radicale veranderingen. Op allerlei manieren proberen we zicht en zelfs grip te krijgen op wat ons te wachten staat. De trendwatch wereld vaart er wel bij. Daarnaast bestaat de meer rationele stroming van scenario planning. Hierbij worden volledige toekomstige wereldbeelden uitgewerkt. Vaak vier werelden op basis van twee belangrijke, maar onzekere dimensies.

Augusteijn (2011) Nederlands gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

augusteijn-2011-better-than-trend-watching-1

Augusteijn (2011) Better than trend watching

People are intrigued by changes, most particularly radical changes. In ways more than one, we’re Always trying to get a clear view, and even grip, of what lies ahead. One radical new move is to use future constellations.

Augusteijn (2011) Engels gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

foto-wim-jurg-in-van-de-kolk-2011Van de Kolk (2011) De juiste opstelling van het merk

Wetenschappelijke onderzoeksresultaten kunnen nuttig zijn voor de marketeer, ze zijn vaak direct toepasbaar in de praktijk. Neem het onderzoek van Wim Jurg.

Van de Kolk (2011) gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

witteveen-2007-een-nieuwe-kijk-op-het-onderbuikgevoel-van-de-marketeer-1Witteveen (2007) Een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel van de marketeer

Rond de jaarwisseling promoveert Wim Jurg tot doctor in de marketing met een proefschrift over merkopstellingen. Een fascinerende en weerstand oproepende methode om marketingvraagstukken op te lossen met behulp van willekeurige proefpersonen die niks van het onderwerp afweten, maar toch de oplossing aandragen. Leven Stratego? Marketeer op de sofa? Of gewoon een vernieuwend alternatief voor de good old brainstorm?

Witteveen (2007) gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

jurg-e-a-2003-het-merk-en-de-marketeer-op-de-sofa-1-2-jJurg (2003) Het merk en de marketeer op de sofa

Wim Jurg van de Open Universiteit werkt aan een nieuwe systemische manier om merken te onderzoeken. Zijn aanpak is vreemd en eer anders. Het is psychotherapie voor de marketeers en hun merken. Betrokkenen zijn verrast, maar nog niet altijd overtuigd.

Jurg (2003) gratis digitaal ontvangen?

Vult u dan aub het formulier hiernaast in.

Wilt u één of meer publicaties gratis digitaal ontvangen? Vult u dan svp het onderstaande formulier in.